2023. augusztus 6., vasárnap

Egy könyv a végítélet órájában


Egész éjszaka óriási vihar rombolt és tombolt, egy szupercella, ahogy a meterológusok mondanák. Egy über-szupercella, az összes többi szupercella Keresztapja. Elment az áram pár percre, aztán visszajött. A hűtőm újra zümmögni kezdett halkan, ettől teljesen megnyugodtam. De nem sokkal később megint elment az áram. Ekkor türelmetlenül kopogott valaki az ajtón. Ki lehet az hajnali 2-kor? Kinyitottam az ajtót, és két egyenruhást láttam, lovon. Vajon hogy jöhettek fel a másodikra lovon?, gondoltam. A karjukon karszalag, ezzel a felirattal: A Sátán Lovasai.


-Eljött a végítélet órája - mondta az egyik, talán az lehetett a magasabb beosztású.

-Nézze, megint beázott a lépcsőház! - dühöngtem nekik. Kicsit meglepett arcot vágtak. Végülis, kit érdekelne egy beázott mennyezet a végítélet órájában.

-Ööö…mindegy, készülj utolsó órádra a Földön. A Sátán átvette a hatalmat! - jelentette ki teljes magabiztosággal a parancsnok-kinézetű Lovas. Magamban elneveztem Lovas 1-nek.

-Hogyan vette át? 13 éve nem tudunk rájönni, hogy lehetne leváltani a kormányt! - mondtam hitetlenkedve.

-Mit beszél ez az ember? - kérdezte Lovas 1 a mögötte lévő, valószínűleg alacsonyabb beosztású Lovastól. Értelemszerűen a  Lovas 2 nevet adtam neki.

-Nézem a Wikipédián… 13 év, azt jelenti, hogy 13-szor kerülte meg a Föld bolygó a Napot - mondta az infót Lovas 2, amit az okostelefonjából olvasott fel.

-Hogyan működhet a telefonja, ha nincs net? - kérdeztem Lovas 2-től.

-Sátánteló. Örök akksi, örök net - válaszolta, közben visszacsúsztatta mellényzsebébe éjfekete telefonját.

-Á…esetleg nincs Önöknél felvétel? Könnyen beilleszkedek! - ajánlottam fel munkaerőmet a Sátánnak, mivel nagyon csábítóan hatott rám a céges tarifacsomagjuk és az akkumulátor élettartama.

-Nem, megvagyunk… - mondta Lovas 1, kicsit elbizonytalanodva. Valószínűleg meglepte a párbeszéd csavaros menete. -A lényeg, egy órád maradt az Árnyékvilágban, használd ki bölcsen!

Ez már egyenes beszéd, gondoltam. Egy óra, nem sok idő, de nem is annyira kevés. Nyelveket tanulni nem elég. Arra sem, hogy megtanuljak lovagolni, ezzel bizonyítva alkalmasságomat A Sátán Lovasai számára. Egyébként sem hinném, hogy kölcsönadnák az egyik lovukat gyakorolni. Végül elhatározásra jutottam. Van egy könyv otthon, amit még nem olvastam el! Talán elkezdhetném!

-Oké, áll az alku, bemegyek olvasni! Viszlát! - mondtam nekik mosolyogva, aztán rájuk csaptam az ajtót.

Kiemelt bejegyzés

For climate hippies

I accept your Earth is sad, Because of me, Your icebergs are melting, Because of me, Your dolphins are dying, Because of me,  Your air is po...